Prijava

Prijava

 
 
 

Registracija

 
 
 

Živeti brez televizorja (poglejte te številke!)

21.08.2018

Živeti brez televizorja (poglejte te številke!)

Letos mineva desetletje, odkar v stanovanju nimam televizorja. Še vedno se najdejo ljudje, ki so nad tem začudeni, a na drugi strani je vedno več tistih, ki so se ravno tako odločili pomahati televizorju v slovo. Če je bila odpoved temu samoumevnemu kosu zabavne elektronike pred desetletjem še označena kot dejanje čudaškosti, danes ljudje že bolje razumejo, zakaj nekdo enostavno ne potrebuje televizijskega sprejemnika.

Zadnje poročilo, ki ga je objavila znana analitska hiša in vsebuje podatke za prvo četrtletje letošnjega leta, kaže na velik upad zanimanja za gledanje televizije med mladimi. V starostni skupini od 18 do 34 let ljudje televiziji (v živo in s časovnim zamikom) namenijo le še 26 odstotkov časa, ki ga sicer namenijo medijskim in zabavnim vsebinam. Preostanek odpade na internet na računalniku (29 %), radio (16 %), s televizorjem povezane naprave, kot so igralne konzole in predvajalniki (14 %), ter aplikacijam na pametnih telefonih (7 %) in tablicah (7 %). Podatki so sicer za Združene države Amerike, kjer je gledanje televizije še danes najpomembnejši način preživljanja prostega časa, zato je odstotek mladih gledalcev televizije v Evropi bržkone še nižji.

Samo še seniorji

Tudi v starostni skupini od 35 do 49 let televizija ni več tako samoumevna. Ljudje srednjih let ji namenijo 37 % skupnega časa konzumiranja medijskih in zabavnih vsebin. Lahko bi torej dejali, da televizijo rešujejo samo še starejši. Ljudje v starostni skupini od 50 do 64 let gledanju televizije namenijo 48 % časa. Več kot polovico, točneje 60 %, časa, namenjenega konzumiranju medijskih in zabavnih vsebin, gledanju televizije, namenijo samo še seniorji (nad 65 let).

Mladi so torej praktično že odpisali klasično linearno televizijo. A to ne pomeni, da jih medijske in zabavne vsebine ne zanimajo. Nasprotno, številke kažejo, da dobesedno hlastajo po njih, a ne na tradicionalen način. Mladi si močno želijo video vsebin, toda ne v linearni obliki. Izbire, kaj bodo gledali, ne želijo več prepuščati televizijskim urednikom, še manj pa želijo biti odvisni od televizijskega sporeda. Želijo si videa na zahtevo in to največkrat ne na televizorju, temveč na napravi po svoji izbiri - računalniku, mobilnem telefonu ali tablici. Če pa že uporabljajo televizor, na njem ne gledajo klasičnih televizijskih vsebin. Skoraj četrtino časa namreč televizijski zaslon uporabljajo le za to, da na njem predvajajo vsebine z drugih platform.

Zaton linearne televizije

Linearna televizija je torej bolj ali manj v zadnjih izdihljajih. Čez 10 do 20 let, ko bodo današnji seniorji že pokojni, bo število ljudi, ki bodo še gledali klasično televizijo, tako majhno, da se zanje ne bo več splačalo ustvarjati linearnega televizijskega programa. Skoraj vse, razen neposrednih prenosov dogodkov (šport ipd.), bo postalo časovno popolnoma neodvisno. Na voljo bo na zahtevo - v času in na način, kot si bo gledalec zaželel. Vse to bo imelo daljnosežne posledice, ki se jih danes najbrž še premalo zavedamo. Toda nekaj je jasno - tisth ustvarjalcev, ki ne bodo v kratkem potegnili glave iz peska, čez desetletje ali dve ne bo več. Ker njihove vsebine v formatu za linearno televizijo enostavno ne bodo več dosegle gledalcev. Naj bodo še tako kakovostne in zanimive.

Številke ne lažejo. Čez desetletje lahko pričakujemo začetek konca linearne televizije. Kdor bo želel doseči ljudi, bo moral biti prisoten predvsem na mobilnih napravah. Analitiki pravijo, da lahko že danes preko njih vsak teden dosežemo skoraj 80 % ljudi.

A.M.

 
 
 

Prijava na e-novice

 

Prijavite se na naše e-novice in bodite obveščeni o naših novostih / nasvetih in ugodnostih!

    1. Panna d.o.o. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.