Prijava

Prijava

 
 
 

Registracija

 
 
 

Največji izziv električnih avtomobilov niso avtomobili sami

16.01.2019

Največji izziv električnih avtomobilov niso avtomobili sami

Avtomobilski proizvajalci za leto 2020 napovedujejo cenovno dostopne električne avtomobile, ki bodo imeli že precej zadovoljiv doseg z enim polnjenjem. Volkswagen na primer napoveduje električni avto segmenta C, ki bo po ceni primerljiv z Golfom in naj bi ponujal med 350 in 400 kilometri dosega s popolnoma napolnjeno baterijo. Kar je že dovolj dobro za številne voznike. Zanje bo večjo težavo kot doseg predstavljalo nekaj drugega.

Ko ni kje ‘natankati’ elektrike

Ob številčnejših električnih avtomobilih na cestah bo velik izziv predstavljala nezadostna infrastruktura za polnjenje. Zdajšnje število polnilnih postaj zadošča za tistih nekaj zanesenjakov, ko pa bo “električarjev” več, bo polnilnih postaj hitro postalo premalo. Zanimivo bo tudi na avtocestah v prometno-turističnih konicah. Lahko si predstavljamo 20 ali več električnih avtov, ki na avtocestnem postajališču čakajo na prosto polnilnico. Bencin ali nafto natočimo v 5 minutah, polnjenje baterije medtem na hitri polnilnici traja najmanj 15 minut (do 80% napolnjenosti). In ker bo doseg električnih vozil vsaj še nekaj časa približno polovico manjši od dosega vozil na fosilna goriva, se bo treba na poti iz recimo Berlina do jadranske obale kar nekajkrat ustaviti na polnjenju. Medtem ko bi z varčnim dizlom lahko to razdaljo odpeljali z največ enim vmesnim dotakanjem goriva.

Pozabljeni prebivalci blokov

Glede na trenutno stanje polnilne infrastrukture so električni avtomobili primerni za ljudi, ki živijo v hišah. Ti lahko avto poceni polnijo na domačem električnem priključku. Kdor živi v bloku, se kljub morebitni želji najverjetneje ne bo odločil za električni avto, saj ga doma ne bo mogel polniti. Že v blokih z lastnimi garažami je težavno postaviti polnilno mesto, saj se običajno zatakne pri pridobivanju zadostnega števila soglasij etažnih lastnikov. V blokovskih naseljih, kjer so stanovalci obsojeni na uporabo skupnih zunanjih parkirišč, pa primerne alternative sploh ni.

Med poznavalci električne mobilnosti sicer krožijo informacije, da naj bi bila v pripravi zakonodaja, ki bo olajšala postavljanje zasebnih polnilnih postaj v blokovskih garažah (po novem za postavitev zasebne polnilne postaje na lastniškem parkirnem mestu v garaži ne bi bilo več treba zbirati soglasij ostalih etažnih lastnikov), a je vprašanje, kdaj bo do tega dejansko prišlo. Vsekakor je trenutna ureditev velika ovira na poti do večjega deleža električnih avtomobilov, h kateremu se je država zavezala v svoji okoljski strategiji.

Na potezi so elektropodjetja in država

Če država misli resno spodbujati prehod na električna vozila, jo v prvi vrsti čaka poenostavitev postopkov za postavljanje električnih polnilnih postaj. Razmisliti bo treba tudi v smeri zakonodaje, ki bo na javnih parkiriščih zapovedovala določeno število parkirnih mest, opremljenih s priključkom za polnjenje - tako kot je že zapovedan delež invalidskih parkirnih mest. Zelo koristno bi bilo tudi poenotenje prijave in plačevanja za polnjenje, da se ne bo dogajalo tako kot zdaj, ko mora imeti lastnik električnega avtomobila ducat in več različnih kartic za uporabo polnilnih postaj različnih ponudnikov.

Na potezi so tudi Eles, SODO in ostali deležniki, katerih naloga je zagotavljanje ustrezne zmogljivosti elektro omrežja in zadostne količine elektrike v njem. S širitvijo električne mobilnosti bo marsikje treba nadgraditi zmogljivosti prenosnega omrežja. Ne nazadnje pa se bo povečala tudi poraba električne energije, zato so na mestu ponovni pozivi k razmisleku o novi jedrski elektrarni, ki upoštevaje zanesljivost in količino proizvedene električne energije - hoteli ali ne - proizvaja ‘najčistejšo’ elektriko.

Avtomobilska industrija se bo prilagodila

Za avtomobilsko industrijo se ni bati, da ne bi ujela roka do leta 2030, ko bo prepovedana prodaja avtomobilov z motorjem na notranje izgorevanje. Večjo negotovost predstavlja zagotovitev ustrezne infrastrukture, ki jo bomo potrebovali, če se bomo želeli ob čim manj spremenjenih navadah udobno voziti tudi na električni pogon. Časa je samo še 11 let, zato bi morali s spremembami predpisov in postavljanjem infrastrukture začeti čim prej.

A.M.

 
 
 

Prijava na e-novice

 

Prijavite se na naše e-novice in bodite obveščeni o naših novostih / nasvetih in ugodnostih!

    1. Panna d.o.o. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.